neděle 22. února 2015

Začátek...

Zdravím všechny potencionální čtenáře :)

Jmenuji se Zuzka a pokud se vše bude vyvíjet správně, 17.4.2015 bych měla odletět do Dubaje abych zde mohla pracovat jako letuška pro jednu známou, leteckou společnost. 

Ale popořádku...:)

Letuškou se snažím stát přibližně rok. Můj první nábor se konal někdy začátkem roku 2014 a pořádala ho společnost Gulf Air skrz slovenskou agenturu Meccti. Jela jsem to jenom zkusit ... a neuspěla jsem :), po nějaké době jsem to jela zkusit znovu. Tentokrát jsem se dostala až do posledního kola...a opět jsem neuspěla. No nic, říkala jsem si, jednou to vyjít musí. Takže do třetice jsem pro změnu zkusila Qatar Airways...taky nic :D Což mi nakonec nebylo ani moc líto, protože poté, co jsem si vygooglila jaké v Qataru panují přísné podmínky jsem celkem změnila názor.
Takže jsem to zkoušela dál. Na podzim 2014 jsem jela do Prahy na pohovor pro Etihad. Musím uznat, že nábor této společnosti se mi líbil asi nejvíce. Bylo to skvěle zorganizované, všechny 3 recruiterky byly nesmírně milé, přátelské a hlavně se snažily tu nervózní atmosféru trochu odlehčit. Říkala jsem si, že to je ta správná společnost pro mě. Bohužel jsem byla po zpola probděné noci u kamarádky docela dost unavená a na pohovor jsem si navíc (já trubka!!! :D) vzala kalhoty. Byla fakt docela zima, já jsem byla nevyspaná, nevrlá a říkala jsem si: "Ještě se budu tahat po Praze v té kose v sukni, ne? No to určitě"...chyba, velká chyba :D Z čehož je Vám asi jasné, že u Etihadu to taky nevyšlo. Naprosto si pamatuji jak jsem se po mé eliminaci rozbrečela a uřvaná jsem se přes celou Prahu vracela ke kámošce na byt. Naprostá demotivace a skepse :) A to jsem věděla, že za dva týdny asi do Prahy pojedu znovu, protože v mailu jsem měla pozvánku na Assessment Day pořádaný Emirates. Říkala jsem si, že už na to kašlu....jakmile ze mě opadl vztek a smutek a dala jsem se nějak dohromady, tak jsem si řekla, že to ještě naposledy zkusím u těch Emirates. A pokud to zase nevyjde, že už na to kašlu.
Takže jsem se za dva týdny opět vydala do Prahy (bydlím kousek od Ostravy) a světe 
div se....probojovala jsem se až do Final Interview, které se konalo na druhý den :) Po FI následovaly dlouhé dva týdny čekání na ortel. A ortel mi do mailu přistál přesně na štědrý den. Normálně jsem se bála ten mail otevřít a odvahu jsem sbírala asi 3 hodiny! A když jsem ho otevřela, nemohla jsem uvěřit vlastním očím...SUCCESSFUL!!! Ale vzhledem 
k tomu, že školení je plně obsazeno až do půlky února 2015, dali moji žádost tzv. 
"ON HOLD"...takže na čekací listinu s tím, že se ozvou. A tím započal dvouměsíční čekací očistec :D


V roce 2014 obdržela spol. Emirates 208 171 žádostí o práci, z toho se k Final Interview dostalo 8 723 lidi, ale pouze 5 667 lidí se stalo zaměstnanci společnosti Emirates. 

Je to strašné, opravdu...čekáte, čekáte a pořád to nemá konce...moc se o tom nebudu rozepisovat, protože na to nerada vzpomínám :D Nicméně i tato doba temna měla svůj konec....a když už jsem to opravdu nečekala a byla zrovna venku se svými psy, zazvonil mi telefon s předvolbou ze Spojených Arabských Emirátů...slečna se mě zeptala na pár drobností a taky jestli by mi vyhovovalo datum odletu 17/4...TAK NEASI, říkala jsem si v duchu :D Takže jsem to potvrdila a do dvou dnů mi přišel mail s přístupovými údaji do Portálu pro vybrané kandidáty. 
Portál sám o sobě je čisté zlo :D neustále padá, nereaguje, dělá bordel v nahraných dokumentech a tak vůbec. Jeho primární funkce spočívá v tom, že tam musíte uploadnout různé požadované dokumenty a vyplnit nějaké informace které potom v Dubaji na HR posoudí (zejména ty Zdravotní informace) a pokud je všechno v pořádku, udělí Vám Final Approval. A to je po všech možných schvalovacích procesech Vaší osoby prosím pěkně ten OPRAVDU POSLEDNÍ approval...pak už čekáte na letenku a sbohem Česko :) Jo a taky tam musíte potvrdit smlouvu, na tu jsem málem zapomněla :)
Já jsem momentálně ve fázi, kdy jsem na portálu přijala smlouvu (kterou jsem doteď ještě ani neviděla, protože to je prostě klasická Portal Issue :D), nahrála všechny dokumenty kromě Očkovacího formuláře (všechna očkování, která člověk musí mít vyjdou na cca. 7 - 10 000 a ty já teď momentálně nemám :X) a Zprávy od zubaře. Očkování není až tak důležité pro udělení Final Approval, což se bohužel nedá říct o Potvrzení od zubaře. Mu7sím se objednat a jenom tajně doufám, že mě paní zubařka (rodinná známá) ze staré známosti vezme přednostně a vyjde mi vstříc. 

Závěrem bych měla asi napsat co mě vlastně vede k psaní tohoto blogu. Mno, upřímně...pokud mi tato prvotní horlivost vydrží (v což pevně doufám), tak bych si formou tohoto blogu chtěla uchovat všechny zážitky, které mi práce letušky nepochybně¨přinese. Jsem totální sklerotik, znám se a vím, že bych to určitě všechno zapomněla. Druhý důvod je ten, že mám v živé paměti jak jsem během období čekacího temna prošla snad všechny letuškovské blogy, které na netu jsou a některé mi opravdu hodně pomohly na chvíli "zapomenout". Dalším důvodem (doufám, že to nevyzní jako že chci někoho poučovat, nebo že mám patent na pravdu :D) je to, že pokud bych mohla komukoliv kdo o tuto práci sní a usiluje o ni, jakkoliv pomoct právě skrze tento blog, budu moc ráda. Ale primárně 
prosím berte tento blog jako moje osobní zápisky, které si píšu hlavně pro sebe. Btw. pokud by tento blog měl více než jednoho pravidelného čtenáře (kromě mě), budu více než překvapená :D
Haha, koukám, že jsem se celkem rozepsala :D a to jsem měla nejprve strach, že nebudu vědět jak začít :D 

Já zase po čase něco napíšu, doufám, že to bude radostný příspěvek o tom, jak jsem dostala Final Approval :)

Mějte se! 

Žádné komentáře:

Okomentovat